קרנות השקעה אלטרנטיביים

שוק הקרנות האלטרנטיביים הינו שוק המתנהל מחוץ לבורסות תחת רגולציה של אותה מדינה בה הוא מתנהל.

השקעה אלטרנטיבית" או "קרן השקעות אלטרנטיביות" הכוונה להשקעה אשר אינה מתנהלת בבורסה כלומר גם לא בבורסות השונות ברחבי העולם, אלא במדינות הפעילות תחת רגולציות כפי שנקבע באותה מדינת התנהלות, בנוסף לפיקוח הרגולטורי או הקרנות מפוקחות ומתנהלות ע"י משרדי רוח' גדולים וידועים ועורכי דין בתפקיד נאמני הקרנות הנ"ל, ישנם מס' אפיקים אשר מוגדרים כאפיקים אלטרנטיביים. תחום הנדל"ן, בריאות, אשראי, פנאי ועוד. ישנם אפיקי השקעה נוספים הנכללים תחת ההגדרה הזו. אלו הם מטבעות דיגיטליים, סחורות, מתכות ועוד. לעיתים ההגדרה – אלטרנטיבי היא לא על הפריט אשר בו משקיעים אלא על אופן ומהות ההשקעה.

קרן השקעות אלטרנטיביות – כדאי או לא כדאי?

הרבה אנשים נבהלים מהמילה "השקעה". כאשר הם שומעים על המילה השקעה, הם מיד בטוחים כי מדובר בקפיצה למים עמוקים וסוערים, מים עם הרבה סיכוני טביעה. כך לדוגמא כאשר מדובר בשוק ההון. רבים הם האנשים הנרתעים מאוד מהשקעה בערוצים אלו. אך האמת היא כי גם בהשקעות אלטרנטיביות כמו השקעה בשוק הנדל"ן טמונים סיכונים, גם כאשר מדובר בהשקעות נדל"ן בחו"ל אשר הפכו להיות פופולאריים מאוד, יחד עם זאת ישנם השקעות אלטרנטיביות המתנהלות תחת חוקי מדינה בתחומים סוציאליים, דבר המקטין את רמת הסיכון ולפעמים מאפשר הגדלת תשואה, ניתן להבין שלא בהכרח רמת סיכון בהשקעה משתקפת בתשואה, לכן חשוב בהשקעות אלטרנטיביות לדעת מה מטרת הקרן, אורך חיי הקרן עד כה, יעודה ותחום העיסוק, הפעילות שלה, גודל הקרן, מטרות התשואה שלה, תשואות מה הרכב התשואה בקרנות אלטרנטיביות בנגוד לתשואות בבורסה, תשואות מתקבלות מהסכמי שכירות לתקופה של מעל ל-20 שנים, מהצמדה לאינפלציה, מעלית ערך הנכס, ולבסוף ממכירת הנכס לאחר תקופה קצרה יחסית כ-שנתיים עד שלוש, יוצא במצטבר תשואה גבוהה יחסית וברמת סיכון בהתאם.  נכון להיות בקרן כ- 3-5 שנים ולדעת מי מנהל הקרן, מי הרגולטור, תחת איזו אסטרטגיה היא פועלת, נתונים אלו ישקפו את רמת הסיכון בהתנהלות הקרן.

השקעות אלטרנטיביות IRA

במסגרת מסלול IRA נכון להשקיע כדי להקטין סיכון, להקטין דמי ניהול, במטרה להגדיל ולייצב תשואה, הכוונה להקטין תנודתיות, ליהנות מהשקעה פטורה ממס ריווחי הון בכפוף לתנאי החיסכון ופלטפורמת ה-IRA.

לא מתחילים להשקיע מבלי להתייעץ עם המומחים

ברקאי פתרונות פיננסים חכמים בע"מ מציעה את כל השירות והליווי במה שקשור לנושאים פיננסים. בין אם מדובר בהשקעות בנטילת משכנתא חדשה, שירותים פיננסים בכל תחום, בדיקה יסודית של קרן השקעות אלטרנטיביות ועוד…