חשוב ביותר שלכל משפחה יהיה חיסכון כזה או אחר כדי שהחיסכון יענה על צרכים שוטפים מתוכננים, סוג של רשת ביטחון פיננסי, את צבירת החיסכון נבקר מעת לעת כדי לוודא שהכספים מתנהלים במסלולים התואמים את צרכי הלקוח מזווית של סיכון ותשואה הולמת מתאימה.

בישראל מגוון רחב של אפשרויות חיסכון והשקעה.

חיסכון פנסיוני – חסכונות המחויבים עפ"י חוק החל מ- 2008, כלומר כל אזרח בוגר מעל גיל 21 בעל הכנסה כשכיר או כעצמאי חייב בחיסכון פנסיוני המוכר למס ע"י רשויות מס ההכנסה, מטרת החיסכון בניית קצבה להתחיל לקבל בגיל הפרישה, ולהיעזר בחיסכון ככל האפשר תוך כדי צבירתו.

קרן השתלמות – חיסכון הוני מוכר למס גם כן, ניתן לקבל כהטבה מהמעסיק או להקימו כעצמאי, כעצמאי ייהנה מהטבת מס ומפטור מס ריווחי הון.

קופת גמל להשקעה – חיסכון הוני נזיל לשימוש שוטף של הלקוח, ניתן להפכו לקצבה ואז נקבל הטבת פטור ממס ריווחי הון על הצבירה.

חיסכון שאינו פנסיוני – חיסכון באמצעות כל גורם מוסמך כמו חברות ביטוח, בתי השקעות, בבנקים ובעת משיכת הכספים ישולם עליו מס ריווחי הון, אפשר ישולם המס מידי שנה, תלוי במסלול החיסכון.

בקרה על תיק השקעות – תיק השקעות המתנהל בבורסה חובה לבדוק אותו לעיתים קרובות כדי לוודא את מצבו, לשמור ככל האפשר על הקיים ביחס לרמת הסיכון אותו מוכנים לקחת, חשוב לבצע פיזור מתאים כדי להקטין את רמת הסיכון.

בקרה על תיק השקעות אלטרנטיביים – באותה המידה חשוב לוודא את התנהלות ההשקעות אלטרנטיביים, רמת הסיכון, האם יש תנודתיות? 

חובה לבצע בקרה על תיק ההשקעות כדי לוודא את הרווחים או ההפסדים, לנהוג בהתאם כדי להוביל ככול האפשר את ההשקעה ליעדים והמטרות לה נועדה, זוהי חובה עבור כל מי שחשוב לו להשקיע במקום הנכון. 

בציבור ישנם רבים בעלי הון, בבעלותם סכומי כסף המושקעים באפיקי השקעה שונים, לא מעט מהם אינם מתעניינים ושואלים עצמם מה גורל הכסף המושקע, מה נכון, מה המסלולים הנכונים לחסוך ולהשקיע בהם, עפ"י אפשרויות קיימות, לא תמיד האפשרויות ידועות, אנשים המנהלים כבר משך שנים ארוכות את תיק ההשקעות שלהם מתוך מחשבה על יציבות וקביעות, בימינו חשוב לבצע בקרה בתיק ההשקעות, לבדוק מסלולים וסיכונים, לחשוב ולחשב מסלול מחדש. במקרים רבים תופתעו מהממצאים שיעלו בידיכם ולא תבינו איך ייתכן שכך "הרדימו" אתכם בשמירה, אך האמת היא שאף פעם לא מאוחר, תמיד תוכלו להציל את כספכם ולהעביר את תיק ההשקעות בהתאם.

תיק ההשקעות תמיד בר שינוי והתאמה מחדש, לא חייבים להיצמד לאותו מסלול אם הוא כבר לא ממש רווחי. יש לזכור כי קיים הבדל עצום בין המצוי לרצוי ועל כן, מומלץ מאוד לעצור מידי פעם ולבחון האם המסלול אשר בו בחרנו להשקיע הוא אכן המסלול המתאים והנכון עבורנו.              אנשים רבים בעלי הון פונים להשקעה בנדל"ן, לא שואלים סיכונים, כדאיות, חלופות, רצים כמו עדר… כדאי לבחון לפני אם ישנם חלופות טובות יותר ברמות סיכון נמוכות יותר, האם בתכנון פיננסי מתאים ניתן להגיע לכל מטרה ריאלית שיציבו לעצמם.

חיסכון פנסיוני

עפ"י חוקי המדינה מ-2008 חובה על כל המעסיקים שלעובדיהם שיהיה לו חיסכון פנסיוני באחריות המעסיק, ב-2017 נחקק החוק לטובת העצמאיים, החיסכון הפנסיוני הינו כלי לצבירת כספים לתקופת הפרישה אך ניתן להשתמש בחלק מהכספים מתוך הצבירה בתנאים מסוימים כדי לענות לצרכים המיוחדים של הלקוח, דבר שמומלץ לעשותו רק עם איש מקצוע שידע להתאים ולענות על הצרכים לפי העניין, מבלי להתעמק חשוב לדעת שניתן לתכנן שימוש בכספי החסכונות הפנסיוניים ואפילו מומלץ, כמו כן חשוב לתכנן את יעדי החיסכון ומטרתו כדי שנדע בבוא הזמן איך לנהוג בו כדי למקסם את הרווחיות מהחיסכון.

בניית תכניות חיסכון והשקעה בהתאמה אישית – עם ברקאי פתרונות פיננסים חכמים בע''מ.

ברקאי פתרונות פיננסים חכמים בע"מ מנוהל על ידי גדי ברקאי מציע לכם את כל השירות הכרוך בתכנון פיננסים כמו גם בקרה בתיק ההשקעות. היות וכל הנושא של תכנון פיננסי הוא נושא רחב ומורכב, על כן, חשוב לפנות אל אנשי מקצוע המציעים את הייעוץ והליווי בתחומים אלו.

תכנון פיננסי - חיסכון

אף פעם לא מאוחר מידי…

משפחה המגיעה למתכנן פיננסי לצורך תכנון יעדי חיים מחדש, מאפשרת כניסה לכל ההתנהלות הפיננסית כדי למפות את הנכסים צבירות בפלוס והצבירות במינוס כדי להתייעל כמו כן בכספים במוצרי השקעה כמו בנקים, קרנות השתלמות, חסכונות פנסיונים וכדומה, לא תמיד אנחנו מודעים למאפיינים השונים של כל אחד מהם ועל כן אנחנו גם לא מיטיבים לנצל אותם נכון לטובתנו, אנחנו בברקאי פתרונות פיננסים חכמים בע"מ יורדים עד לפרטים הקטנים כדי להתאים ולשפר לטובת  חיסכון המשפחה, השקעות, הלוואות והלוואות משכנתא, במסגרת תהליך של תכנון פיננסי, כי הכסף שלכם מסוגל לעשות הרבה יותר.

מעבר לניהול הכספי שלנו בחיי היום יום

אנחנו מנהלים כספים הנמצאים במוצרי השקעה שונים, יש לנו חסכונות בבנק, יש לנו לנהל תיקי ההשקעות, ישנן קרנות ההשתלמות וכדומה. לא תמיד אנחנו זוכרים או יודעים איך לעקוב אחר כל הכספים הללו ולוודא כי הוא אכן מנוהל באופן הכי נכון והכי מתאים לנו. חשוב לדעת כי חיסכון ותכנון פיננסי זה משהו שקשור לכל אחד מאתנו ותמיד כדאי ונכון לעצור ולבדוק איך הכסף שלנו מנוהל, האם יש מקום לפנות לקבלת שירות של ייעוץ ותכנון פיננסי כדי לשפר ולהתייעל.

תכנון פיננסי וחיסכון– מה צריך לבדוק?

כאשר אתם רוצים לתכנן את עצמכם נכון או לחשב את מסלולכם מחדש, עליכם לשאול מספר שאלות.

האם התקציב לחיסכון מתאים כהוצאה שוטפת?

האם התקציב לחיסכון מתאים ליעד החיסכון הרצוי?

 האם הכסף שלכם מנוהל במקום בו הוא נמצא באופן נכון?

האם רמות הסיכון תואמות את המטרות שלכם ואת הגיל שלכם?

האם אתם מנצלים את הטבות המס המגיעות לכם?

האם יש התאמה בין התשואה של ההשקעה לתכניות שלכם.

תכנון פיננסי מקצועי – מומלץ להיעזר בשירות של מתכנן פיננסי מוסמך CFP, אשר ישתמש במתודת עבודה מקצועית, בה תהיה התייחסות לכל הנושאים הרלוונטיים של המשפחה כדי להעלותה על דרך ההצלחה הפיננסית.