טיפול בתיק הביטוח הינו כדי להתייעל בהיקף כיסויי הביטוח ובפרמיות המשולמות – 

חשוב שהתיק יכיל את הכיסויים אותם אתם רוצים וצרכים עפ"י הבנתכם, נכון לעבוד עם סוכן אישי ולא עם סוכנות או קולקטיבים שונים, הסיבה היא רמת השירות ברגע האמת שיכול להיות שלא יענה על הצורך השוטף או של אותו רגע אלא כשמדובר בקולקטיב לא ניתן להחליפו כמו שניתן להחליף סוכן ביטוח שאינכם רוצים לעבוד אתו כי לא ענה על הצרכים שלכם כפי שנדרשו.

חשוב להבין את כיסויי הביטוח כדי שלא נפתח ציפיות לשירות שלא נוכל לקבל, חשוב לשתף את סוכן הביטוח בכל החלטה, בקשה, קושי שעולה כדי שהוא יוכל להיענות ככל האפשר.

חשוב לדעת את הכיסויים-

ביטוח חיים – כדאי לתכנן עפ"י הצורך ולהקטין עלויות באמצעות תכנון, ביטוחי חיים יש צורך לטובת ביטוח הלוואת המשכנתא, חשוב לבחון מעת לעת את התאמת הכיסוי והפרמיה ללקוח.

ביטוח בריאות – חשוב לשמור על הכיסויים הוותיקים מלפני שנת 2016 יש בהם יתרונות אך נכון לשדרג את הפוליסות הישנות בכתבי השירות החדשים, הפוליסות החדשות מקיפות יותר באמצעות כתבי השירות החדשים משנת 2016 ומשהדרגות אוטומטית, אלא שהחיסרון של הפוליסות הללו שחברות הביטוח יכולות להעלות פרמיות ולהקטין כיסויים באישור המפקח על הביטוח, כמו כן ניתן להשתמש רק ברשימת הרופאים של חברת הביטוח ולא מעבר לכך, הנחיה של הפיקוח על הביטוח.

ביטוח הבריאות כולל את הכיסויים הבאים:

ביטוח ניתוחים

ביטוח תרופות שלא בסל התרופות

הרחבה לביטוח תרופות שלא בסל – בהתאמה אישית

ביטוח השתלות

כיסוי למחליפי ניתוח

ביטוח לשירותים אמבולטוריים

כיסוי לרפואה משלימה

כתבי שירות לילד

ביטוח מחלות קשות – כדאי לשמור על פוליסה מסוג זה, לפעמים הפוליסה יקרה, אך סטטיסטית נכון לרכוש ולשמר ככל האפשר, זו פוליסה שהוכיחה עצמה כל פעם מחדש.

ביטוח סיעודי – כיסוי ביטוח זה אינו נמכר בתקופה זו והורד ממדף הרכישות, לטענת הפיקוח בגלל מבטחי משנה, מה שמעיד על הצורך של הציבור בפוליסה זו, זו פוליסה פופולארית שנתבעת ללא סוף ע"י מי שמחזיק בה, המלצתי לשמר את הפוליסה מכל משמר ולשלם כסדרה, היום ניתן לרכוש רק דרך קופ"ח השונות בלבד.

ביטוח תאונות אישיות – כיסוי ביטוחי פופולארי שהורד מהמדפים, לטענת הפיקוח בגלל שלא הצליח לרסן את כפל המכירות לציבור באמצעות חברות הביטוח ושליחיהם מוקדי טלפונים שונים עם ובלי רישיון מכירה.

ביטוח אובדן כושר עבודה – כיסוי חשוב ביותר שימושי ומחויב במסגרת החיסכון הפנסיוני ב"ביטוח מנהלים" הכיסוי רחב יותר ועלותו בהתאם,  או ב"קרן פנסיה" הכיסוי צר יותר, עולה פחות ללקוח מטבע הדברים, יש צורך בהשלמות, קיים סיכון לנפילה בין הכיסאות, כלומר בין שני הכיסויים.