תארו לכם מצב בו אתם יודעים את כל ההוצאות הקבועות והמשתנות מראש ופועלים לפיהם, כלומר תהליך לבניית תקציב משפחתי, ניהול שוטף וחכם של החשבון, שינוי הרגלים ודפוסי חשיבה מקצה לקצה ופעולות חדשות שעד כה לא ביצעתם. חולמים על פלוס ירוק ומחייך בעו"ש אחת ולתמיד? המומחה לתכנון פיננסי גדי ברקאי מציג את הדרך לעשות זאת:

תקופת הקורונה שלוותה בסגרים ובידודים שכבר עייפנו מלספור, הותירה אחריה עשרות אלפי מחפשי עבודה ומאות אלפי משפחות שלא גומרות את החודש. אם עוד לפני פרוץ המגפה המצב לא הזהיר, כעת ניתן להוסיף לו את התייקרות המשק ואת הירידה הברורה בהכנסות הקיימות. 

האם יש דרך לצאת מהמצב? על פי המסלול המשולב של גדי ברקאי מחברת ברקאי פתרונות פיננסים חכמים בע"מ, זה אפשרי בהחלט, כל עוד תחליטו לעשות, כלומר תתחילו לשנות הרגלים ודפוסים מקבעים שעד היום שלטו במצב במקומכם:

תקציב הוא לא מילה גסה

אחד "החטאים" שמביאים אנשים רבים למינוס בלתי נשלט בחשבון הבנק הוא הפחד מלהתמודד עם ההוצאות וההחזרים, או ההימנעות שבלעסוק במספרים. ובכן, ניהול התקציב בהחלט לא חורץ את דין הספונטניות המשפחתית וחיי החברה שניהלתם, אבל הוא יתחיל לעזור לכם לתכנן, לפקח ולבקר את כל ההוצאות של משק הבית מבלי לחוש אשמים על רכישות או בילויים שפיזרתם עליהם כספים לא מבוקרים. 

כלל האצבע הוא ליצור תקציב שנובע מכל ההוצאות של משק הבית וכולל בתוכו את הצרכים המשפחתיים החשובים. הדרך הקלה היא ליצור רשימה שבה מופיעות הוצאות קבועות כמו הלוואת המשכנתא, ביטוחים והפרשות לחיסכון, הוצאות תקופתיות כמו לימודים או טיפול רגשי והוצאות שוטפות כמו מזון, אינטרנט, חוגים ועוד. 

כעת יהיה קל יותר להבין כמה אתם משלמים עבור כל הוצאה ואת מה אפשר להוזיל או לבטל, אפילו באופן זמני. אל תתפתו לקצץ בדברים שלא תעמדו בהם אחר כך והתמקדו בדברים הקלים. 

הבנק כבר לא מנהל אתכם, אתם מנהלים בו חשבון

זה משפט מפתח חשוב מאוד בשינוי ההרגלים הפיננסיים שפותחו עד כה, משום שהוא מחזיר את השליטה לבעלי החשבון ומאפשר להם לצאת ממצב של כניעה על ידי פעולות אקטיביות. אל תחששו לשאול את הבנק לפשר הורדות, עמלות ופעולות שחויבתם עליהן ללא ידיעתכם, לתאם פגישה בה ייבדקו העמלות, הריביות והמסלולים בחשבון, לנהל משא ומתן ואם צריך לקבל הצעות גם מבנקים נוספים. 

גם חברת האשראי שלכם דורשת ניהול קטן. בדקו מה יורד מהכרטיסים שלכם ואת מה אפשר לקצץ מהם. מעבר לחשבון בנק משותף והצטמצמות בכמות כרטיסי האשראי תחסוך לכם המון בסכומי העמלות ותמקד את הפעילות הכלכלית שלכם לאזורי שליטה ממוקדים יותר. 

יותר ידע שווה יותר כסף

הגיע הזמן למחוק את הרתיעה מהתמודדות עם המצב הפיננסי ולהרחיב את הידע שלכם בכלכלת המשפחה, במכשירי השקעות ובפיננסים בכלל. זה יעזור לכם להגדיל בטווח הארוך את ההכנסות על ידי ביצוע פעולות פשוטות וחכמות בלבד. התוודעו לזכויות שלכם, למענקים שאתם זכאים להם, להטבות, הנחות, החזרי מס ועוד. בקשו עצה מאנשים ומומחים מקצועיים מהתחום ובחנו אפיקים להכנסה פסיבית שתתאים להתנהלותכם האישית. 

שרידות כלכלית בתקופת הקורונה

במשך שנים שמענו מומחים כאלו ואחרים שמתריעים בפנינו על "היום הגשום" שאליו צריך לחסוך. ובכן, היום הזה קפץ לביקור כבר לפני שנתיים ואם עד היום לא התחלתם להסתנכרן איתו כלכלית, אף פעם לא מאוחר מכדי להתחיל: ביצוע רכישות גדולות רק ככל שאינן פוגעות בתקציב החודשי ואינן בתשלומים, יצירת התחייבויות אך ורק על כספים שנמצאים בחשבון ולא על סכומים עתידיים שיגיעו לשם בנקודת זמן כלשהי, בדיקת כל ההוצאות הקבועות והדרכים למטב אותן, הימנעות מוחלטת מצבירת קנסות וחובות על ידי תשלומים במועד. 

בניית תוכנית לחיסכון

החיסכון נועד למגוון מטרות כמו הגדלת ההכנסה הפנויה, יצירת רשת ביטחון כלכלית לכל הוצאה פתאומית או חריגה וגם הכשרת אפיקים רווחיים לעתיד. איך חוסכים, איפה חוסכים כאשר ההכנסה קבועה ומרביתה "נעלמת" לטובת ההוצאות? זהו מבחן שינוי ההרגלים האמיתי: עוברים לרכישה שבועית או חודשית במקומות עם מחירים יציבים, נמנעים מהשלמות קטנות לאורך השבוע, בודקים באופן יומי או מידי יומיים את מצב החשבונות ונשארים עם אצבע על הדופק ומטפלים בו במקום בכל חריגה מזוהה מבלי להמתין דקה מיותרת. 

פנייה לגורם מקצועי שילווה את התהליך

בדיאטה "כלכלית" כמו בכל דיאטה "רגילה", מצב של צמצום ושינוי הרגלים מלווה בסיכון שבמחיקת ההתקדמות וחזרה מהירה לשגרה הישנה. פני הדברים יוכלו להשתנות אם לתהליך שלכם יתלווה מהרגע הראשון מתכנן פיננסי מקצועי שיזהה את הבעיות שלפניו, יבין את המצב הפיננסי והאישי שלכם ויספק סל פתרונות מלא וישים לניהול ולשליטה מלאים וארוכי טווח. 

המתכנן הפיננסי המומחה גדי ברקאי מזמין גם אתכם להשתמש במסלול מקצועי המתחייב ל-100% הצלחה, במסגרתו תוכלו לפעול בשלבים ולהתקדם עד ליציאה מהמינוס צעד אחר צעד, להבין איך מוציאים כסף נכון ואיך מתכננים רכישות גדולות, לשנות הרגלים פיננסיים לקויים, לקצר את זמני ההלוואות, למקסם חסכונות, השקעות ואת תיק הביטוח ולקבל פיקוח ובקרה מקצועיים שוטפים. 

גדי ברקאי הינו מתכנן פיננסי CFP וסוכן ביטוח פנסיוני של משרד האוצר המתמחה כבר קרוב לשני עשורים בתחום ההבראה הפיננסית ומעניק שירות מותאם לכל משפחה בנאמנות, מקצועיות וסודיות, עד למימוש כל המטרות הרצויות. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *