האם בדקתם לאחרונה את התוכנית הפנסיונית שלכם ווידאתם שהיא תואמת את מצבכם הנוכחי? האם יעד החיסכון הפנסיוני עונה לצרכים שלכם?האם ייתכן שפוטנציאל החיסכון שלכם לא ממומש כראוי וניתן להגדיל אותו? המתכנן הפיננסי והסוכן הפנסיוני המיומן גדי ברקאי יראה לכם כיצד להפיק מהחיסכון הפנסיוני הרבה, הרבה יותר:

רוב האנשים מפקידים כספים לחיסכון הפנסיוני בשיטת "שגר ושכח" – מבלי להביט על הסכום הצבור או על סכום ההפקדה, בוודאי שלא לקשר אותם ליתר שינויי החיים המשפחתיים, התעסוקתיים, הרפואיים וכן הלאה. האם ידעתם שכל שינויי החיים שאתם חווים משפיעים גם על התוכנית הפנסיונית שלכם ועשויים למקסם אותה? 

על ידי התאמה ובנייה של תוכנית פנסיונית מקצועית, תוכלו להגדיל משמעותית את כספי החיסכון שיצטברו עד הפנסיה ולקבל מתוכם קצבה חודשית מוגדלת. בעידן יקר למחייה שבו גמלאים וקשישים רבים מתקשים לנהל שגרה יומיומית ראויה וחיים בכבוד, מדובר בפעולה חשובה מאין כמוה, שעדיף להתחיל לבצע ממש עכשיו. 

מה יכול להשתנות לטובה בפנסיה שלכם?

שינויים במצב המשפחתי כמו נישואין, הולדת ילדים, גירושין וגם גילאים מסוימים, מצריכים עדכון בתוכנית החיסכון הקיימת. בכל קרן פנסיה קיימים גם כיסויים ביטוחים חשובים: כיסוי למקרי אובדן כושר עבודה וכיסוי שארים למקרה מוות. מידי חודש נגבות מכם פרמיות על הביטוחים הללו ומה שנשאר לאחר גבייתן מועבר לחיסכון עצמו. עלות הפרמיה משתנה על פי גיל, שכר, ותק ומסלול החיסכון של קרן הפנסיה והיא עשויה להוות גם עשרות אחוזים מההפקדה. 

מיטוב מסלול הפנסיה

אפשר להבין כעת מדוע תשלום על ביטוח לא מותאם או רלוונטי מספיק, פוגע קשות בסכום החיסכון הצבור בקרן הפנסיה. לא רק שסכום הפרמיה "נחתך" בשלב ההפקדה, אלא שהתשלום במועד ההפקדה גם מונע מכם צבירת רווחים ותשואה מקסימלית במשך עשרות שנות חיסכון. בנוסף, כדאי לבדוק מהו הכיסוי הביטוחי שאתם משלמים עליו בפנסיה. עמיתים רבים משלמים על כיסוי השארים למשל, שאמור להבטיח קצבת שארים לבני זוג וילדים (עד גיל 21 בלבד) במקרי מוות, גם אם הם רווקים או אלמנים ללא ילדים בני מתחת ל-21. 

במקרה ההפוך, מי שעד כה הפקידו כספים במסלול בודד וכעת הפכו נשואים, ידועים בציבור או הורים, יצטרכו לבקש לשנות את המסלול הקיים ולהתחיל לשלם על כיסוי השארים. חשוב להבהיר שעמיתים במסלול בודד נדרשים לאשר אותו אחת לשנתיים, אחרת יחזרו למסלול הרגיל שמכיל כיסוי שארים. 

שיפור ומיטוב דמי הניהול

כל חלקיק אחוז שאתם משלמים על דמי הניהול יתורגם בפועל לגריעה מהחיסכון והתשואה הפוטנציאליים. דמי הניהול אינם פועלים עבורכם בעתיד, אינם צוברים תשואה ומקטינים בפועל את החיסכון במאות אלפי שקלים לאורך השנים. 

כעת עליכם להבין אילו דמי ניהול בדיוק אתם משלמים: האם אלו דמי ניהול מההפקדות – שנגבים מכם חודשית ישירות מההפקדה השוטפת של המעסיק (מוגבלים עד 6% מההפקדות לפנסיה + 4% מההפקדות לקופת גמל או ביטוח מנהלים), או דמי ניהול על הצבירה – שנגבים כל העת מכלל החיסכון הצבור (מוגבלים עד 0.5% בפנסיה ועד 1.05% בקופת גמל או ביטוח מנהלים). 

במקרים רבים שינוי מקום העבודה מביא לשיפור דמי הניהול, אם כי יכול להתרחש מצב שבו עזיבת מקום העבודה תפסיק את דמי הניהול "הטובים" שכללו הנחות עד כה והם יטפסו כעת למקסימום. כבכל תרחיש פיננסי אחר, ברגע שתתמקחו ותראו מודעות לנושא, יוצעו לכם דמי ניהול יותר נמוכים. 

מיטוב הרכיב הביטוחי

ביטוח אובדן כושר העבודה (כיסוי מובנה למקרי נכות בקרן הפנסיה), מאפשר לקבל קצבה במקרים שבהם נמנעת היכולת להמשיך לעבוד, כלומר מתקיימים תנאים של אובדן כושר עבודה, כדי לקבל קצבה העומדת על שיעור של עד 75% מהשכר החודשי הממוצע ברוטו (על פי ממוצע מ-12 החודשים האחרונים לעבודה) ובהתאם לתיעוד רפואי מתאים. 

מיטוב מסלולי השקעה לשיפור התשואה

התשואה בקרן הפנסיה נצברת על זו שכבר הושגה, מה שמביא להשפעה של מאות אחוזים בתשואה המצטברת לאורך השנים. כך למשל, תשואה שנתית בקרן פנסיה בת 37 שנים ששיעורה עומד על 3% לשנה לערך, תניב תשואה מצטברת של 199%! תשואה שנתית בגובה 5% כבר תניב 508% בתשואה המצטברת וכן הלאה. כאשר מתעמקים בנתונים זה נראה זניח באותו הרגע, אך ההשפעה היא לטווח הארוך. 

בשוק ההון תשואה גבוהה מושגת דרך רמת סיכון גבוהה יותר ובטווח חיסכון ארוך יותר. יחד עם זאת, התקופה מתקצרת ככל שמועד הפרישה מתקרב ולכן מומלץ להקטין את רמת הסיכון לאורך השנים. בישראל הוחל בשנים האחרונות מעבר אוטומטי בין מסלולים לפי גיל החוסך וניתן לשנות אותו לבקשת המבוטח החוסך, בהתאם להעדפתו האישית. חסכונות פנסיוניים ניתן לנהל גם במסלולי IRA כלומר השקעה בניהול אישי, זהו מסלול בו אנחנו מובילים את הלקוחות המשקיעים להשקעות ברמת סיכון נמוכה יחסית ותשואה גבוהה יחסית, ישנו מיתוס של סיכון סיכוי, באמצעות שימוש בכלים ספציפיים ניתן להקטין את הסיכון יחסית ולהגדיל את התשואה יחסית. 

המסלול להצלחה פיננסית יאפשר לכם למקסם כל חיסכון. התחייבות ל-100% הצלחה!

קיימות עוד דרכי מקסום רבות לחסכונות הפנסיוניים כמו שינוי גוף הניהול וניוד לגוף אחר, חברת ביטוח או בית השקעות אחר, הגדלת שיעור ההפקדות החודשי, הימנעות ממשיכת הפיצויים ובחירה בחלופות נזילות לעת הצורך ועוד. אם ברצונכם לקבל ייעוץ לתכנון פיננסי הכולל ליווי מקצועי מקיף להתייעלותכם הכלכלית ולדאוג למקסום החסכונות, התיק הביטוח ויתרת חשבונות הבנק, פנו למתכנן הפיננסי המוסמך וסוכן הביטוח הפנסיוני גדי ברקאי. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *